måndag 7 juli 2008

Fjollträsket

På onsdagsmorgonen så körde Chris in mej till Göteborgs C efter att jag hade pratat med DSV och meddelat vårat förarbyte. 0950 gick bussen uppöver. Jag har inte åkt buss sen lumparbussen så man blev lite chockad när man fick åka en ny buss. Vilken komfort! Den här bussen hade bara 33 platser mot över 50 som är normalt. Så det var gott om plats och väldigt sköna stolar. 230 volts uttag och trådlöst internet. Satte mej och såg på tv hela resan .
När man väl kom fram så tog jag pendeltåget ut till Spånga där brorsan hämtade mej på Spånga Station. Spendera tiden i storstan med att ta det lungt, gå på stan, åt på min favouritrestaurang. Texas Burger Company. På fredagen kom min bror från övik, så på lördagen for vi alla till Kolmården. Hälsade på släkten.. i aphuset..

Jag, som en liten grabb.


På söndagen, 1320 så tog jag bussen tillbaks till Göteborg. Kom fram 1935 och tog då en taxi upp till Stigs center, ett truckstop ovanför stan, efter E6. Där stod en ny Volvo Fh440. Tog bilen ner till Stenaterminalen där jag koppla en trailer och drog till Borås. Ställde mej utanför industriområdet och drog för gardin.
Morgonen efter så lossade jag 204st kartonger på DSVs lager i Borås. Dom hade ställt kartonger uppepå Volvopallar, så vi fick lägga allt på pall. Blev liiite slut!
Sen drog jag upp till Köping och lossade på 2 ställen. Första stället var jävligt trångt. På andra stället när jag höll på att lossa så kom en DHL-bil och hade bara en pall att lossa. Så jag sa åt truckföraren att hon kunde ta han emellan. Senare berättade att truckföraren att det är väldigt ovanligt att man tillåter sånt. Att lastbilschaufförer inte bryr sig om det. Jag tyckte det var självklart att göra det. Sen kanske nångång vi möts igen och det är ombytta roller.
Senare bar det upp till Västerås där jag lasta robotar på ABB Robotics. Sen upp till Fagersta där det lastades rostfritt av nå slag. Jag blev lastad i en gammal fabrikslokal som nu används som förråd. Det va lite kul, det påminde om såna där lokaler man ser i filmer. Där dom gömmer olagliga verksamheter eller, tex, i MacGyver så blev han jagad i en liknande lokal. Jag tog lite bilder.


jag hade lite tur i Fagersta, sista insläppet var 1730 och jag kom 1715. Sen bar det av neröver, ska lämna trailern i Göteborg men det blir imorrn. Nu står jag ovanför Mariestad på en större lastbilsparkering, ska stå här till 0830 imorrn.


Här får man lite hemlängtan.. Bilen i grönt är från Övik. Hannells Industrier. Nattinatti


Göteborg-Borås Salomonprodukter
Borås-Köping, Volvodelar
Köping-Västerås, tomma
Västerås-Fagersta-Göteborg, robot,rostfritt. 65mil.






Inga kommentarer: