måndag 29 september 2008

Nytt jobb!!


Förra veckan, tror det var i onsdags, fick jag jobb hos Djuvfeldts Åkeri i Motala. Har ringt runt som en tok till åkerier kring övik men det är väldigt lungt. Så då får man söka sig söderut. Fått hyra ett rum i ett radhus 2,5mil utanför Jönköping.
Jobbet ja, jag ska köra linje Jönköping-Oslo.
Så i söndags fick man kliva upp 0330 och 0420 lämnade jag Övik. Åkte ner till Motala för åkeriet ligger där. Träffade chefen, vi åkte bort till hans garage där bilen stod. En 2007 MAN TGA 26.440. Med största XXL-hytten, största hytten på marknaden, det tycker jag om. Vi körde fram den till garageporten så jag fick städa ur den lite, passa på när man hade tillgång till dammsugare.
Efter det så bar det iväg.. Körde småvägar upp till Karlskoga och tog E18 mot Oslo, stannade i Grums och åt köttbullar.
När jag kom fram till tullen så fick man stanna på vägen, så fullt var det.
När jag väl kom fram till Oslo så skulle jag först lossa på Tollpost. Tanken var att koppla loss trailern vid en port och sen köra ut och sova. Men killen i kontoret tyckte jag hade så lite så jag skulle få lossa från sidan. Körde fram och ställde mej och vänta på truckförare, efter en bra stund kom han, men hade ingen truck med sig. . Men efter en timme var jag loss. Hade 4pall som jag skulle leverera själv. Så jag for dit och skulle se om jag kunde sova där men det gick inte. Så jag for tillbaks till Tollpost.
Idag på morron åkte jag då bort och lossa dom där 4pallarna och for sen till Kolbotn,15km söder om stan för att lossa resten. Efter jag var klar med det så gick jag in till Jeanette på kontoret för att få nästa uppdrag.
Det blev att lasta stål i Fredriksstad. När jag kom dit träffade jag andra chaufförer som har samma körning så det blev lite surr där. Trevligt att surra bort en stund. Dom hade nåt möte så jag fick vänta en stund.
Sen vart det E6an söderut. Skulle lossa på 2 ställen, Ljungsarp och Gnosjö. Resan ner gick smärtfritt, stannade i Tanum och åt köttfärssås.
Körde Göteborg-Borås och sen 27an neråt. Både lossningarna gick bra, inget konstigt.
Vid 4-tiden ringde DSV och sa att jag skulle lasta i Nissafors. Det låg bara en mil från sista lossningen så nu står jag på deras gård och ska sova.
Tjo

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det att sova på såna där ställen? Du kan låsa om dig, gissar jag men hur mycket lever det om runt dig?