onsdag 1 oktober 2008

jo..

Bilen min i helfigur. Tråkig trailer.. Firmanamnet står på bakdörrarna.




Nu när jag är i Norge varannan kväll så kan jag bara uppdatera när jag är i Sverige varannan kväll.

Igår morse så vakna jag då i Nissafors. Började med att hoppa upp på trailern och dela på spännbanden och spännarna. Sket i det när jag lossa för jag ville vara säker på att jag skulle hinna lossa båda ställena. Efter det så backade jag emot och det var en som lasta åt mig. Fiint.. Det var papperskassar, såna dom har på tex Coop. Gick o åt frukost under tiden jag blev lastad.
Efter det bar det av söderut, förbi Gislaved och i Smålandstenar så svängde jag av mot en liten håla jag glömt namnet på.. Där lasta jag mull till mulltoaletter, 3pall. Åkte sen ut mot Värnamo och tog E4an norröver. GPSen sa att det var närmare att ta 26an uppöver, vägen jag tog ner men jag körde på reserven och jag hade inte sett nån Statoilmack så jag våga inte chansa på det. Stannade i Skillingaryd, ca 5mil söder om Jönköping. Tanka för 6100kr..

Nästa stopp var DSVs terminal i Jönköping. Där lossade jag 4 pallar som nån annan skulle ha. Gick in på kontoret och träffade Christer, min svenska transportledare, han som ger mig lassen från Sverige. Av Christer fick jag lastnr jag behövde på Fläkt Woods i Jönköping som låg ca 5km bort. Åkte dit och fick vänta..

Det var en polack framför mej som jag fick vänta på, sen lasta dom bilen som var EFTER mej.. då blev Tomas less.. Men efter en bra stund så var jag lastad med 20pall ventilationsdelar.

Tog sen sikte mot 40an och sen 47an förbi Mullsjö, Trollhättan och sen ut på E6 i Uddevalla.
Stannade på Håby stoppet. Där blev det dusch och middag.. Härligt..

Vid 23-tiden var jag framme i Tveiten, i Oslo, på första lossningen. Ställde mej på trottoarn utanför företaget.
Imorse, vakna jag halv åtta och såg att det var en lastbil som hann före mej, inte mej emot, då fick man sitta o vakna till. Backade in i en trång port och fick lossa själv, med palltruck.. Manuellt arbete.. USCH! Åkte efter det ca 25km till Baerum, mot Drammen. Där var det ännu trängre.. Lossa bara 3pall så det gick fort. Mullen u know.. Sen bar det av neråt igen, körde E18 förbi Oslofjorden, väldigt vackert.. Åkte in till DSV i Kolbotn och fick vänta en bra stund innan jag fick lossa mina 13pall från Nissafors. Inne på DSV träffa jag Niklas som kör åt LEH, samma åkeri som Slaktarn. Trevligt o surra bort en stund. Han hade bara kört i 4v så han va rätt ny.
Under tiden jag väntade på att få bli lossad så gick jag in till Jeanette och fick nästa uppdrag. Lasta stål på samma ställe som sist.

Efter jag var klar på DSV så bar det av mot Vinterbro och ett grossist företag jag lossa det sista på.
Äntligen tom.. Körde ner till Statoil i Moss och stod där en timme och titta på tv, jag hade lasttid på stålet halv 5 så jag hade inge bråttom. Sen när jag var på väg ner så körde jag en annan väg än sist, som är närmre tydligen. Men när jag körde genom ett samhälle hade dom satt upp en faslig massa fartgupp. Missa det sista.. Dra åt skogen va Tomas hoppa i hytten!! Rasa grejer från hyllor å huvva.. Jag chansa på att jag skulle få lasta fortare så jag for dit tidigare. Vid 1710 så for jag därifrån, 22ton tyngre.

Körde ner till Håby där jag duscha å åt köttbullar. For sen vidare på E6an söderut och sen in i Uddevalla på 44an, förbi Trollhättan och nu står jag på en parkering innan Lidköping. Har första lossningen här imorrn. Sen blir det Mullsjö, dit jag ska flytta, och sen till Ljungsarp. Sen ska det bli Nissafors till Skarnes. Mer om det på fredag! God natt



Inga kommentarer: