fredag 24 april 2009

jo

Hej..

Lovade förra inlägget att jag skulle skriva varje dag så det skulle bli nå å komma ihåg. No such luck..
Drar ett litet kortare inlägg denna gång. Mest bilder.

Det var ju tänkt att det inte skulle bli nå lass före påsk så jag hade planerat att åka hem med en kompis. Men det sket sig. Fick lasta upp på onsdagen till Portugal.

Innan jag åkte så var jag hos chefen och hans sambo i Motala. Fixa upp bilen lite grann. Polerade tankarna med Autosol. Inge kul men blev fint. Nu glänser dom.. Om det inte hade varit för att dom är skiti.. :)

Det är så kul, jag har hamnat rätt när det gäller åkeri. Nu när jag varit hos chefen så har det inte kännts som att man har varit hos chefen utan mer som hos en kompis eller nåt. Jag har ju 2 äldre bröder, det känns mer som man är hos nån av dom. Vi hade kul, åt gott. Inge känsla alls av att man var hos chefen. På ett bra sätt givetvis. Jag känner att jag har hamnat rätt. Svårt att förklara..

Åkte på kvällen på tisdagen och hamnade rätt sent i Oslo. Lastade upp och var färdig innan 9 på onsdagen, men fick inte köra förns efter 12..


Har ni sett filmen Bilar(Cars) så förstår ni denna bilden.. :)


Resan ner gick bra förutom genom Paris.. Jag trodde att långfredan var röddag i Frankrike också men icke.. Tog 3,5h att ta sig genom. Sist tog det 30min.. Så det förstörde hela planeringen. Fick stanna och sova 22mil innan Lissabon, hade det inte varit för Paris hade jag hunnit.

Så här vill man inte ha det.. Taget i Holland men.. Ni förstår..



Aaa, that´s more like it. The open road.



Hade inte lossning förns på torsdan så jag åkte till ödetomten i Lissabon och ställde mig där. Tog tunnelbanan in till city och strosade runt.

Första jag möts av när jag kommer upp ur tunnelbanan. Inte lite vårigt med uteserveringar. Sug på den norrlänningar.. :) (även fast ni hade bra väder i helgen..)


Lissabon är byggt på 7 kullar. Så det är väldigt kuperat. Lite udda vägnät.. Och jobbigt att gå runt.. :)






Inte så illa utsikt för att vara från ett toafönster..


Det är ju populärt att fota fontäner, statyer och byggnader när man turistar. Här blev det 3 flugor i en smäll. Satt ett tag på detta torg och vila fötterna.


Finns 3 bergbanor i staden. Åkte denna baraföratt.. Hyfsad lutning.. Tur man slapp gå upp..


Efter bergbanan så kom man till denna utsiktpunkt. Inte illa.. Vattnet är viken öster om stan. Den man kör över på Vasco da Gamabron

På tisdagen hade jag tänkt ta mig ut till Estoril, en känd badort 30min utanför stan men det var dåligt väder så jag satt i lastbilen. Åt på Vasco Da Gama gallerian.
Satt där i 47h, på onsdagen chansa jag och åkte till lossningsstället och fick lossa en dag tidigare. Sen ner till där vi lastar sallad.


Färgskiftningen i vattnet är botten. Snacka om lågvatten. Taget en bra bit upp.



På väg till där vi lastar sallad kör man längs Atlanten ett tag. Stannnade och gick ner till stranden. Det var lågvatten så det var en lång bit ner till vattnet. Men vackert.. Tycker om att vara vid havet.


Ännu en bild jag är nöjd över.


Badvänligt? Bara om man är gul och heter Caterpillar

Där stod Jan, en norrman som jag träffa förra resan, en trevlig kille. Eftermiddagen efter fick jag lasta och drog mig norrut. Resan upp gick bra.


Jepp, regn...


Men av regnet blev det en fantastisk solnedgång. Inte det bästa kortet men jag tog det ut genom fönstret hållande kameran baklänges. Hade solen i ryggen..


Paris tog en kvart längre än planerat men det är ju inget.


Hörrö chefen, var det där här du mena med att utnyttja körtiden maximalt.. hehe, lite tur.. Man får max köra 4,5h i ett sträck


Soluppgång i Holland. Solen var uppe men gav knapp ifrån sig nå å ljus och när man titta på den så var det som en svag ficklampa. Coolt..

Tänker på debatten dom för hemma i Övik om att ta bort hamnkranarna. Hamburg behöver dom inte.. Det här är kanske 20% av dom man ser från motorvägen.


Kom till båten 6h innan avgång så jag gick en sväng i Kiel.
I Göteborg plockade jag upp Mattias, hans bil stod i Oslo för dom hade lämnat den där och tagit bussen hem när det var dåligt med lass.

Blev av med lasset inne på Finstad i Oslo. Mattias hjälpte mig att lossa. Sen ner till TBS där jag står nu.. Har stått här nu sen måndag em.. Micke o Tomas kom upp också,. Tomas har stått längre än mig så han har fått lasta. Och Mattias. Så nu står jag o Micke kvar. Men han tog bussen hem.. Ibland har man för långt till Övik..

Verkar inte bli nå lastning förns efter helgen. Tur man har internet..

Inga kommentarer: