tisdag 24 mars 2009

Här kommer då bilderna från senaste svängen te Grekland

En udda transport. Stod och tankade på Stigs Center. Det var ingen liten helihopter heller.

Från vänster, Thomas TGA440, min TGX480 och Robin o Jonas TGA480. Utanför där man handlar öl i Rostock. Thomas skulle visa oss var det låg.


Hit vet jag många som vill åka och handla.. hehe.. 45spänn för en karta öl..



ARALmacken där jag står och tar 3h till innan jag rullar söderut.




Bilbyte.. Den till vänster är Niklas bil. Den som gick åt Speedcargo när jag körde DSV. Lite kul att få alla samlad på bild.

Min nya. En 2009 MAN TGX 18.480. En 2-axlad med 1200liters tankar.





Felvänd.. Oops. Bäste middan i Grekland hittils






En lokalbuss i Patra. Ser väldigt mycket ut som strålkastare och blinkers från en SAAB 900 årsmodell 79-87


Det här var häftigt att se. Såg två helikoptrar med vattensäckar. Det brann på bergsluttningen. Så dom fyllde på i en liten sjö brevid. Och sen upp och häller över elden. Som på tv.. I Tyskland, precis när man lämnat Österrike.


Inne på DHL i Ulven, Oslo. Första gången jag är på en sån här plats med lastbil. Man skulle haft Scania V8 med raka rör.. hehe
Mattias nya bil. En Scania R480 Topline. Rönnängsbygge med dubbla tankar på 1100liter tillsammans. 4st Hella Luminator Xenon på taket. Skitfin.. Det var den här vi åkte runt i idag.


Lossning av flyttlass. Funkar så här med.. Fast lastbilen räckte inte till. Inte så ovanligt med MAN.... Jag fick stå på backen och ta emot lite.


Chefens R500. Inte eller dum..


Så här ser det ut när vi lastar på TBS.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att läsa hur du har det och se dina bilder! Hoppas du kör lugnt efter vägarna

Anonym sa...

Hej,

vad skoj att läsa om min man
(- din chef), Mathias och glada gänget...

Jätteintressant att få följa din blogg. Bra uppdatering för min del, då vet jag vad Ni styr med... :)


MVH
Jean

Anonym sa...

Glöm inte Thomas 15 euro du är skyldig! Hälsningar Ann-Marie

Anonym sa...

Kollar du inte kommentarerna i din blogg? Varför har du bloggen kvar?
15 euro till Thomas vore inte dumt du!

Anonym sa...

Eller har du förträngt skulden till Thomas! Han kör för Stefan. Och betalar du inte skulde på 15 euro blir jag lidande eftersom Thomas o jag har gemensam ekonomi!Är det svår att fatta? E det svårt att betala TILLBAKA. Du fick låna i en, vad jag förstår, svår stund nu har vi svår stund. Fattar du???????????

Anonym sa...

Hallå 15 euro!!!!Finns det ngn släkting som läser detta! E det inte pinsamt när en släkting inte betalar tillbaks det han e skyldig. Kom han från Hudiksvall? Glada eller? 15 euro är våra som du har!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Du kör taxi nu har jag hört! Hallå 15 euro!!!!

Anonym sa...

Jaaaa nu ser jag du e tvilling???