måndag 6 oktober 2008

2 inlägg samma dag.. Inte illa..

Efter jag skrev sist så har det hänt lite.
Efter en middag i Håby så rullade jag upp mot gränsen. Där träffade jag Magnus, en kille som kör åt ett annat åkeri på samma körning. Jag frågade han var Sallebakk låg, där jag hade tänkt att ha lossning nr 2. Det låg visst utanför Fredriksstad, innan Moss. Så jag åkte dit först.
När jag var på plats så var grinden öppen och en port öppen. Så jag gick in och skulle höra var jag kunde stå och sova. Men dom kunde lossa mej på en gång. Så jag sprang tillbaks till bilen, eller joggade snarare. Snubbla på asfalten och stöp som en fura.. Inge skönt.. Efter 5 lyft så var jag klar.
Satte GPSen på Moss och rulla ut på E6an igen. Slaktarn hade sagt att jag kunde sova utanför där jag ska lossa. Men jag kände ett behov av en toalett så man kunde spola av sig efter lossningen plus göra en annan sak jag inte ska nämna här. Så jag satt och hoppades på att Shell i Moss skulle dyka upp före avfarten och det gjorde det. Så nu sitter jag på parkeringen brevid 2 polacker och surfar.. Hade turen att hitta ett trådlöst internet. Annars hade jag inte surfat, inge billigt att surfa med Telia i Norge..
Gonatt

Inga kommentarer: