torsdag 23 oktober 2008

Vill ni se nå mer bilder får ni köpa mej en kamera

, för min kamera i mobilen har gett upp. Kan ha att göra med att den landa i backen..



Måndag



Vid 7 tiden fick jag rulla in på verkstan. Tog min dator och gick upp och satte mej i deras fikarum. Satt där hela dagen.. Tur jag hade en säsong av House att se. Dom trodde att dom fixat dieselvärmarn så dom gick vidare med services. Men när dom skulle starta värmarn så funka den inte ändå. Så jag fick backa ut för dom skulle göra kväll och stå tills danefter. Tog bilen och for och åt på MickeyD och sen vart det House resten av kvällen. Inte så händelserik dag.. Jo, förresten, chefen fixade en MAN-jacka åt mej. Fint..



Tisdag



Vid halv 10 så var dom klar med bilen. Rullade ca 300m bort till en däckverkstad där jag skulle byta däcken på drivaxeln. Dom satte på Michelin vinterdäck. Fint att ha en åkare som inte snålar med bra däck.

Åkte sen bort till åkeriet och kopplade trailern och for sen ner till Mjölby. Skulle till ett ställe som hette MST. Det är en påbyggare. Gör bla timmersläp.

Dom kunde inte hjälpa mig med trailern för dom saknade rätt diagnosverktyg. Fick istället åka ner till Jönköping. Chefen sa att jag skulle prova PNO. Dom hyr ut trailers. Men dom fixar bara med sina egna trailers. Men dom tipsade om en verkstad längre bort på samma gata. Åkte dit ja och kolla och dom kunde ta in mig på en gång.

3timmar senare hade dom bytt beläggen på alla 3 axlar. Under tiden dom höll på med det så ringde jag DSV och fick order om att lasta i Mullsjö och Jönköping dagen efter.

Så jag parkerade lastbilen på DSV och tog privatbilen och gjorde lite ärenden i stan innan jag körde till Mullsjö och gjorde kväll på en stor parkering utanför byn.



Onsdag



Klev upp 0915, DSV sa igår att lasten i Jönköping inte skulle bli klar förns efter lunch så jag hade inge bråttom.
Åkte först till Modulsystem och lastade 10pall plåtdetaljer. Dom gör inredningar till servicebilar.
Efter det så åkte jag över gatan till Luminator och lastade 5kolli, 903kg. Vet inte vad det var.

Sen ner till DSV i Jönköping där truckföraren fick dra ut Luninator och in med 8pall till Drammen. Fick ta ut det andra för jag ska lossa det först.

Sen bar det av mot Oslo. Stannade i Håby och tänkte äta o duscha. Normalt så duschar jag först och sen äter men jag såg det stod flera LEH-bilar på parkeringen så jag gick in till dom och käka först. Deras bord fullsatt så jag satt mej brevid men innan jag hann börja så gick en och jag satte mej där istället. Då ser jag att det sitter en äldre herre på kortändan och skriver samtidigt som han prata med grabbarna. Då förstår jag att det är nån från tidningen Trailer. För dom hade i senaste numret ett repotage om vägkrogarna mellan Trelleborg-Göteborg och att dom nu höll på med fortsättningen. Efter en stund så kom det fram en kvinna med en jättestor kamera och frågade om jag var en av dom från Hjo, där LEH håll till, men jag sa att jag körde samma körning men åt ett annat åkeri. Så hon tog nå bilder och skrev upp mitt namn och åkeri. Så har man tur så hamnar man i Trailer.. Synd att jag inte har rakat mej på 3,5v..


Efter en dusch så hamnade man bakom ratten igen och körde upp mot DSV Kolbotn. Ovanför Tanum så mötte jag en Volvo FH som blinka med helljuset. Enda jag känner till härnere med en vit FH är Daniel som kör vår andra Norgebil. Så jag ringde upp han och surra bort en stund.

När jag var inne på Håby så hade chefen ringt så jag ringde upp han. Han berättade att vi hade blivit uppsagd från DSV. Så efter 2månaders uppsägningstid så blir det nån ny körning. Förmodligen Italien och Grekland, det som dom andra bilarna kör. Det skulle in en eller två bilar till på den körningen och det gör ju inget, köra Grekland på vintern..

Till slut så hamnade jag på tullen och där träffade jag Patrik på LEH och tog rygg på han upp till DSV Kolbotn.
Där inne på expeditionen träffade jag Josefine.. Alltid ett nöje att komma till Kolbotn när hon jobbar. Under tiden jag blev av med mina 5 kollin så surra vi en stund. Patrik kom in också.
Efter jag var loss så rullade man ut i natten, ensam för Patrik skulle natta på DSV.
Skulle till Drammen, ligger sydväst om Oslo, en 6mil kanske efter E18.
Hittade ett ställe utanför lossningsstället där jag drog igen gradin.

Torsdag

Vaknade vid 7 och gick ut och kolla vart jag skulle in. Under natten hade en annan lastbil kommit och parkerat vid porten och nattat. Så han skulle ju lossa först. Så jag la mej igen och vaknade igen vid 08. Då var det tomt så jag backa till och åt frukost medans jag blev av med mina 8pall.

Efter det skulle jag till ett ställe som heter Hagan, skulle ligga efter 4an mot Gjövik.
Satte fart efter E18 men när det var en mil kvar till avfarten så vart det tvärnit. Morronrusningen.. Helt otippat var det ju inte. Oslo är ju inte nån by direkt..
Till slut så kom jag fram till HIAB och fick lossa min 10 pall från sidan med en truck.
Under jag tiden jag lossades så ringde jag till Jeanette som berätta att jag skulle lasta plast från Langhus nedanför Oslo, till Bredaryd.

Så efter jag var loss och hade kört 3mil så var jag då framme. Men det var en flisbil som lastade när jag kom så jag fick vänta en kvart innan det var min tur. Lastades av en grävare som hade klämaggregat.

Resan söderöver var händelselös. Tullen gick fort för en gång skull och det blev en dusch och mat på Håby. Satt 2,15h på Håby. Surra lite med grabbarna på LEH. Körde Göteborg,Borås och slutligen Bredaryd. Står nu utanför grindarna och ska in 0700 imorrn bitti.

Inga kommentarer: