tisdag 7 oktober 2008

jo..

Satte väckarn på 0715 men då kände inte Tomas för att vakna.. Klev upp 08 istället. Ringde till min transportledare på DSV Norge. Skulle kolla om hon hade nå lass åt mej men hon hade inge klart än. Så jag rulla in mot Moss, skulle ner till hamnen till ett ställe som hette Moss Shipping. Efter lite felkörningar så hitta jag rätt. Innan jag klev ur bilen i shorts så titta jag på termometern, +4.. inge shortsväder, inte så tidigt iaf. Så byxor på.
Lossade mina 5pallar, läste på en av dom att dom skulle te Ryssland. Knepigt att köra dom från Jönköping till Norge. Mer logiskt är ju att köra dom till Sveriges östkust. Men men.
Fast... Dom kanske skulle till Murmansk eller nån annanstans där uppe.
Efter jag var klar där körde jag in till Kolbotn och in till DSV. Gick in på kontoret, där man anmäler sig, och där hitta jag Josefine.. Hon jobbar där, träffade henne i somras när jag var dit med Midtgårdsbiln. En söt svenska som jobbar där inne, jag såg na inte förra veckan så jag var lite orolig över att hon bara var en sem.vik. Men icke då, vilken tur..

Lossade mina 2 sista poster och gick in till Jeanette, min transportledare. Fick en liten lapp där det stod att jag skulle lasta stål i Fredriksstad. Lasttiden jag var fick var 1300 och då var klockan 10. Så jag gled ner till en kontrollplats efter E6an och åt frukost. Gick även in i trailern och förberedde spännbanden innan lastningen.
Kom till Norskt Stål vid 12. Fick lasta på en gång. 27ton, 3ton till Nissafors och 24ton till Gnosjö.

Efter lastningen så drog jag mitt tunga lass, det tyngsta hittils på den här körningen, ner mot tullen. Efter det var nästa stopp Håby. Satt fint med en dusch och mat. Åt stekt fläsk med löksås och potatis. Det är riktigt gott..

Körde sen ner till Göteborg, kom in i Göteborg 1645.. Fel tid, igen.. Men det gick smidigt. I infarten möter man ju all trafik och eftersom jag skulle in på 40an mot Borås så svänger man av E6an mitt i stan. Så då slipper man trafiken som lämnar stan. Förutom den som ska mot Borås då förstås. Men 40an börjar med en lång trefilig backe och där blir man ju av med rätt mycke trafik eftersom det inte går så fort med 27tons lass.
Mitt första stopp var Nissafors, skulle inte lossa där utan bara kolla om jag hittade nånstans att stå och sova i 14h. Man kunde få plats på företaget jag skulle till men helst inte. Så jag körde vidare en mil till Gnosjö där jag har första lossningen. Dom har öppet på kvällen så jag tänkte lossa där först. Men när jag kom fram så ångrade jag mej. Har ingen bråttom imorrn för jag har lasttid 1300 och jag hittade en bra plats utanför företaget där jag kunde stå. Så jag parkera istället. Sen är det skönt att gå och lägga sig ren och osvettig, vilket jag hade blivit om jag hade lossat ikväll.
Så nu sitter man här och tittar på gamla NCIS-avsnitt, Dom har fika 09-0930 så jag tänkte rulla in vid 0932.. Sovmorgon .. Inte illa..

Inga kommentarer: