måndag 8 december 2008

Jo

Sitter nu på Statoil Hyltena. Ligger vid E4an utanför Torsvik där DSV ligger.



Sen sist så har jag kört genom tullen och ner till Håby. Det var tänkt att jag skulle göra en snabbis där men det var sånt roligt folk där så det blev inge av med det.. Satt i 1,15h.. Det var 8grader varmt där så det var riktigt skönt i t-shirt.
Sen blåste jag ner till DSV i Jönköping och backa in trailern i port 26. Var på andra sidan terminalen än vad jag är van vid. Brukar oftast backa in till port 58 men dom har byggt om där inne så det är lite nytt. Det är rätt kul när man går in där på kvällen. Det är svårt att ana tempot där inne. Man får passa sig så man inte blir överkörd. Sen är det många söta flickor som jobbar där också..

Efter jag var klar där så körde jag bort till Statoil och tanka. Nu sitter jag på en personbilsparkering och surfar. Man är bra mycke smidigare när man slipper ha en 13,6m lång trailer efter sig..

Inga kommentarer: