söndag 21 december 2008

Jobbigt..

Söndag

Vaknade 0720. Steg upp o starta motorn.
Efter 38h vila satte jag fart mot Bama. Körde fel först, Bama finns tydligen på fler ställen.. Träffade på Patrik, Jonas chef. Och vår andre bil, den som jag körde för nån helg sen. Jag å Patrik backa emot på ena sidan bygge och den andre bilen på andra sidan. Han hade apelsiner och vi äpplen. Efter en stund blev först jag lossad. Eftersom jag är den enda som ska lasta idag så hade jag mest bråttom. Även fast Patrik var där före mej. Han var trevlig, Patrik. Lätt å prata med.
Efter ett tag så kom en av killar på lagret ut o hämta mej. Det var som jag trodde, jag ställde bara 2 pall längst fram. För att inte få för mycke axeltryck, men fick ändå ett ton för mycke. Dom hade vält..
Så jag fick köra undan, och med hjälp av Patrik ställa ordning dom. Sen backa in i en annan port och bli av med dom. Var ju stressad så det var inge kul.
Efter det så körde jag 5km till TBS, där jag ska lasta fisken. Men jag står här nu och väntar.. Tur det finns internet.. Passa på att äta frukost också..

Klockan 19 går båten från Göteborg så jag måste senast 1330 lämna oslo.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag läser! :) Såg dig förresten i senaste Trailertidningen.. SKäggig har du blitt sedan man såg dig sist! (Vilket lär vara en herrans massa år sedan..) God Jul på dig! kram //Anna