tisdag 9 december 2008

Äntligen funkar internet hemma igen

Vaknade vid 0820 av att en kompis ringde. Schysst..
Körde upp te DSV och kopplade trailern. Gick sedan in och titta så att godset jag skulle köra ut var på plats och det var det. Gick bort till kontoret och fick fraktsedlar av Karin. Första gången vi träffades.
Körde sedan E4,40 och sen in på 26an mot Bankeryd. Lossade mina 7pall på Anza och åt sen frukost.
Satte sen kurs mot Ulricehamn.

När jag var på väg dit så ringer chefen och berättar att dom har sänkt priserna på båtarna till Tyskland. Så istället för att åka Oslo-Köpenhamn som var tänkt kommer vi, när vi ska te Spanien och Portugal, köra ner till Göteborg och åka ner till Kiel. Det tycker jag är bättre för då får man komma till Sverige ibland. Sen får man slinka in på Håby och surra med grabbarna. Vi tappar 10mil körning men det tar man igen på att all mat är gratis på Göteborgsbåten.

Kom upp till Blideberg och lossade min sista pall.
På väg ner mot Jönköping och sen upp te Motala så ringer chefen igen....

Han berättar att vi ska lasta te Aten, Grekland!!!!

För att jag ska få min veckovila så ska han hämta nya frystrailern i Göteborg och köra upp och lasta i Oslo.
Så jag körde upp te Motala, tvätta och städa ur bilen och tog chefens KingCab ner till Jönköping. Imorrn möts vi i Göteborg där vi byter bilar. Klockan 2200 imorrn går båten från Trelleborg till Rostock. 9 timmar tar den. Sen blir det 10 körtimmar genom Tyskland till Österrike. Genom Österrike ska jag åka biltåg som tar 9h. Fint, då får man sin dygnsvila. Sen ytterligare 10 körtimmar genom Italien till Ancona. Där kör man på båt nr 2, som tar en till Grekland på 26h..

Jag ska skriva i ett Worddokument varje kväll för att kunna publicera det i bloggen när jag får tillgång till internet nånstans.
Så det blir väl lite mer intressant att läsa bloggen min framöver.

Inga kommentarer: