tisdag 10 juni 2008

började som en lugn dag men hann skita sig..



Dagens sovplats


Började min dag utanför Schenkers terminal i Malmö. Ställde väckarn på halv 7, för då hade jag fått min 9 timmars dygnvila. Efter mycke sökande så hittade jag till slut min trailer som jag skulle koppla. Den stod inte bland dom andra så efter lite hjälp av en kollega så hittade jag den tillbackad mot terminalen, framkörd och plomberad, men på fel sida. Drog mej sen mot Ryd, Blekinge. 17mil bort. I Ryd så, efter en hel del hjälp av gpsen så hittade jag första lossningsstället, Smålands Munkar.. Lossade 7pall munksocker. Hette faktiskt så, Donut sugar. Från Tyskland. När jag var färdig så började det regna, men bara lite lagom, så man fick bort liken på framrutan.. :)

3mil ifrån Växjö så stod helt plötsligt en lastbil och 2 personbilar med varningsblinkers mitt på vägen. Efter ett par hundra meter så såg jag att ett träd hade lagt omkull sig över vägen.. Great..



Första bilen hade ringt 112 och dom skulle skicka dit Vägverket. Efter en 25min så kom en NCC-bil och tog fram motorsågen. Av en ren slump så kom samtidigt en Eon-bil som också hade en motorsåg. Jag och en kille till hjälpte till att få bort det avkapade från vägen. Skönt med lite kroppsarbete..


Mina 2 lossningsställen i Växjö var inge märkvärdig. Pallar med datorer. Efter det sista så fick jag vänta på transportledaren skulle äta upp sin lunch innan jag fick notis om att jag skulle till Schenker i Jönköping för att lasta upp hela trailern till Hamburg och lämna den senare i Malmö, vid Nordösbåten.

1530 kom jag fram till Schenker för att där höra att dom inte skulle lasta mej för att dom slutade 16 och skulle inte hinna. Då blev Tomas halvless.. That´s an understatement..
Jag for då till Torsvikstoppet en bit söderut där jag fick tanka upp, Duscha och äta för att senare åka och ställa mig på schenker. Jag köpte en film på Shell, National Treasure 2 som jag precis har sett. Så nu blir det väl att surfa lite till innan man träffar John Blund.

Malmö-Ryd-Växjö-Jönköping 38mil
Socker och datorer





Inga kommentarer: