fredag 6 juni 2008

Röd dag



Imorse hade jag ställt väckarn på 0550. Klev ur bilen och gick bort till lastbryggorna. Höll tummarna att dom börja 6. Såg det stod bilar utanför så då blev man nöjd. Fick backa till på en gång så det gick ganska bra att lossa. For därifrån 0750. Körde ca en 40min till Herrbeta Raststop där jag köpte frukost och for sen. Stannade i Torsvik nedanför Jönköping och tog en 45min rast. Blev köttbullar, potatis och lingonsylt. Mat jag aldrig lessnar på. Kom ner till åkeriet vid 1430. Parkera skiten och gick in o surra lite. Där träffa jag Vivianne, en tjej i 40årsåldern som körde mest på Tyskland. Hon tog transportledarns bil o köpte pizza. Åkeriet bjöd, inte illa.


Jag tömde sen min bil och "flytta" in i bilen jag körde innan linken.




Först lät som att jag skulle va ledig imorrn men tack å lov så fick jag lass. Ska kl 8 imorrn vara i Helsingborg där jag ska lasta upp en trailer jag hämtade en bit bort från åkeriet. Sen lämna den vid åkeriet så att en annan kan ta den till Danmark. Sen på kvällen ska jag te Trelleborg och koppla en trailer som jag ska ta upp hit. Sen söndag morron ska jag o Vivianne ta 2 Italientrailers och lossa o lasta i Malmö. Sen vid 4-tiden drar jag upp te Nässjö med trailern jag hämta i Trelleborg. Ska lossa Nässjö o Jönköping. Sen får vi se vad det blir.




Nu så sitter man i nybilen och har varit för en stund sen på Statoil o duschat. Ska bli skönt med en riktig nattsömn.


Bilden visar hur den ser ut med trailern jag ska ta te Helsingborg. Ser lite konstigt ut för det är en megatrailer. Dom är större än vanliga och dras normalt med en lägre dragare.


Inga kommentarer: