fredag 20 juni 2008

Tylösand





Idag vaknade jag vid 1040. Ringde en sväng till mamma för att kolla om dom hade kommit iväg till deras midsommarfirande. Det hade dom.. Jag öppnade sidorutan och takluckan och la mig sedan igen. Vakna 3h senare.. Satt vid datorn några timmar och sedan så tog jag fram ryggsäcken och packa lite grejer. Gick bort till lokalbussarna och hoppa på bussen till Tylösand.
När jag kom fram så gick jag direkt ner till stranden. Det regna lite småstänk men det la av fort. Jag gick en kilometer ungefär. Det var väldigt lite folk, 2 gäng som spela brändboll sen nån enstaka till. Jag satte mej längst in på strandremsan där det inte blåste så mycket. Solade lite och sen så tände jag engånggrillen jag hade med mej. Men jag kom på att grilla på en strand är ingen hit.. Det knastra fint om korven..
Jag blev poppis bland måsarna..

Efter det så kom svartmolnen in i igen..


Jag gick runt o kolla lite, det var mycke brats å skit. Såg att dom undra vem jag va, jag smälte inte direkt in, om man säger så.. Men det sket jag i, stolt norrlänning som man är..
Jag stötte på 3 killar nere vid stranden som börja prata med mej. När dom hörde att jag var norrlänning blev jag poppis. Dom plugga i Ume nämligen..

Jag hitta en kiosk som sålde jordgubbar, så jag köpte en liter och en Magnum. Satt på en parkbänk i småskvittret och njöt.. Folk undra nog vad jag höll på med i regnet men det bjuder jag på.
Efter alldeles för lång tid så kom det jag väntat på, solnedgången..
Uppvuxen som man är på östkusten så är det inte så ofta man får sen en solnedgång som går ner i vattnet. Kolla bilderna nedan..



Efter det roliga var slut så tog jag bussen tillbaks. Ett par hållplatser längre fram så kom det på ca 15-20 snorungar. Bara killar. Dom sjöng,eller levde om kanske stämmer bättre, hela vägen in till stan. Jag fick ont i huve.. En hållplats från där jag tänkt kliva av så såg jag en McDonalds så jag gick in och tog mej lite mat. Sen gick jag tillbaks till lastbilen. Home sweet home..

Jag skrev igår att jag älskar att vara vid havet. Det finns en låt som heter Jenny av min favoritgrupp Cross Canadian Ragweed, där sjunger dom:

-Well there´s something about that ocean
-That´s got a romantic feeling
-When you´re standing by the shore
Så rätt så..
Amputerade...

1 kommentar:

mia sa...

Halloj Tomas! Hur går d att köra med de där amputerade benen? ;-)

Vilka fina kort du lagt in! Vi satt o kollade igenom alla dagar o fick en lätt semesterkänsla. Ser fram emot o se bilder från Frankrike o läsa om hur du har haft det där nere. Fastnat i ngn fransk strejk? Less på göteborgshumor...?

Vi packar flyttlådor för fullt. På fredag får vi nyckel t huset o på lördag har vi hyrt flyttsläp o bokat in bärhjälp. Patrik kollade p en av dina bilder o sa lite avundsjukt "tänk a kunna backa ett släp sådär..." :-)

Kram // Mia