tisdag 3 juni 2008

Nordsjön


Jaha, inte fick man duscha idag heller.. Tur man inte träffar nå snygga brudar.. :)

Sov till 0910 då jag ringde åkeriet och sa att jag var vaken. Han skulle höra av sig så jag åt frukost. Efter en 20minuter ringde dom och sa att jag skulle lasta i Älgarås, en liten håla 6mil norr om Skövde. Så efter man dukat bort frukosten så bar det av. Körde en liten landsväg, länsväg 200, genom ett vackert landskap. Stället jag lastade på var Baltic Safety, när jag såg loggan deras så förstod jag vad det var. Dom gör flytvästar. Jag lastade 5pall som skulle till Cork, Irland. Sen när jag var färdig fick jag besked om att åka ner till DHL i Göteborg och koppla bort trailern där och ta en annan trailer, som var lastad med Forbo-golv, ner till Trelleborg, där jag skulle lämna den på samma ställe som jag hämtade på igår. Så nu står jag, efter 60,3mils körning vid Nordsjön på en personbilsparkering. Det satt en lastbilsförbudsskylt här men jag har ju ingen trailer så jag är ju inte mycket större så jag körde in. Sen så stod en MAN här också så.. Kan ju inte klaga på utsikten.. 30m från havet. Snacka om "room with a view". Imorron ska jag till åkeriet och surra lite.

Tjo!

Skövde-Älgarås-Göteborg. Flytvästar

Göteborg-Trelleborg. Forbogolv

60,3mil totalt

1 kommentar:

Rolle sa...

Tjenare!
Tänkte bara önska lycka till med nya jobbet.
Tänker gå in o följa dig här på bloggen så ofta det går.
Ha det gött o kör försiktigt.
Mvh Rolle i E-tuna.