tisdag 17 juni 2008

Norge



Idag vaknade jag 0750. Satte mej i förarsätet och stoppa i mej frukost. Sen bar det av. Efter ett tag så slog det mej att titta på hur mycke diesel man hade. Oops.. nere på det röda.. Så jag svängde av E6 in till ett samhälle utanför Kungsbacka och fyllde tankarna och köpte en Magnum..
Körde upp till Svinesund, tullstation i Norge. Där går man först till ett kontor som heter KG Hansson. Dom har alla tullpapper man behöver. Speditören skickar papper dit ang. lasset.
Där var det kö... Satt å nicka till på en stol. Efter jag fått ordning på papprern så gick jag bort till till tullen. Mer kö.. men inte lika lång. Inge sova här..

Sen bar det av, det tog tid däruppe på E6an för dom bygger motorväg på båda sidor gränsen och det är då på tiden. Det är otroligt mycke trafik för att vara bara 2-filigt. Efter ett par mil så svängde jag av E6 och tog en mindre väg. Följde GPSen, att jag aldrig lär mej.. Smal o kurvig väg men lite trafik. Jag hade lätt lass (4500kg) så det var en kul väg.. Fick ta 30min rast 10min från lossningstället. Lite jobbigt..


Kom upp till Glade AS vid 1445, en kvart innan mat.. Backa till och fick sen vänta. Dom kände tydligen för att ta 45min rast bara för att jag vänta.. :(

Blev både lossad och lastad i samma port så det var ju smidigt. Frågade truckföraren om vilken väg som var bäst så det blev en liten längre men snabbare väg tillbaks. Efter en mil ungefär så vart det stopp på en Statoilmack för lite middag, Kyllingwrap. Blåste sen ner till Sarpsborg och ut på E6 där. In i Svinesund på svenska sidan och det gick fortare den här gången. Sen några timmar E6 igen. Stannade nedanför Göteborg på en Shellmack och tanka igen och tog 45min. Körde sen i 1,15h innan jag tog kväll här på andra sidan vägen från där jag vakna imorse.. Har imorrn ca 10mil till lossning. Sen skulle jag tydligen till Karlskrona o lasta. Mer om det imorrn.

Falkenberg-Askim,NO Isolering
Askim,NO-Falkenberg Isolering
69,9mil

Sovplats, syns nästan..

Inga kommentarer: