onsdag 11 juni 2008

Lagom med mil







Idag vaknade jag av den där jävla väckarn 0645.. I körordern stod det att jag skulle lasta i port 78 på Schenker i Jönköping. Det var bara en gammal jävla lastbrygga som inte var nå kul. Brevid så fanns 3 moderna portar så jag hoppades på dom istället. Men icke.. Det blev port 76, lika jävlig som 78. Lastade oljefat och tompall som skulle till Hamburg. Shell har ett lager på Schenker men det stora lagret finns i Hamburg. Det var en truckförare som lastade så jag kunde sätta mig i hytten och äta frukost i lugn å ro. När det var klart så letade jag reda på förmannen så jag kunde få fraktsedlar. Då sa dumfan att jag kunde gå ut och bort till gaveln på huset. Inte farligt det inte, men det var hällregn! Där låg kontoret, men när jag stod i dörrn och gruva mej så tuta truckförarn på mej, han hade fixat sedlarna på oljan. Så jag skrev på dom och då berätta han att man kunde gå innevägen till kontoret. Jag behövde fraktsedlar på tompallarna också. Varför skulle förmannen ha mej ut i regnet?? Sadist.. Det var samma typ som neka mej att lasta en halvtimme innan dom sluta igår.
Sen var det bara att sätta sig bakom i Scanian och dra söderut. Det var bra körväder, kom lite spöregn ibland men det var bra för nu är det rent på rutan och bilen är mindre dammig.
När jag kom ner till Malmö så skulle jag lämna trailern vid Nordöfärjan som går till Travemunde, Tyskland. Har aldrig varit där men efter lite krångel så kom jag in. Till skillnad från Trelleborg så var det en som besiktiga trailern innan man körde in. Efter jag lämnat trailern så körde jag till åkeriet som ligger nästgårds. Kom precis i lunchen men efter 45min så fick jag nästa lass. Hämtade en trailer på samma ställe som innan lunch och ska lossas i Trollhättan imorrn bitti 06.


Utsikten från Glumslöv, ligger mellan Landskrona o Helsingborg

Hade 35min innan jag var tvungen att ta en 45minuters rast. Chansade på att jag skulle ta mej upp till Glumslöv, ett rastställe där det finns både TacoBar och BurgerKing. det tog 38min.. 3min över. Åt Texas Chili. Det var gott, aldrig ätit förut, men det var en liten portion. Gick sen in på macken och handla lite förnödenheter innan jag satte mej vid ratten igen. Körde upp och förbi Göteborg och upp till Trollhättan på E45. Kom till lossningsstället och körde fram till vakten. _Han ringde och kolla om jag kunde lossa ikväll, men icke. Så nu sitter jag utanför grinden och kommer in 0554 imorrn.
Jönköping-Malmö-Trollhättan 65mil
Olja,tompall,pedalställ

Sovplats


Godnatt

1 kommentar:

Rolle sa...

Tjenare Tomas!
Intressant läsning.Det är tråkigt när man stöter på griniga lagerarbetare.Jag brukade påminna de om att jag inte sålt varorna utan bara körde det som deras försäljare sålt.De flesta ändrade då attityd efter ett par minuter när de kom på att vi också är vanliga knegare.Men det finns alltid någon på varje arbetsplats som man måste ställa på huvudet för att de ska le.
Fortsätt det fina arbetet med sidan. Kör försiktigt o ha det gött Mvh Rolle.