onsdag 18 juni 2008

Sightseeing


Idag vaknade jag i Falkenberg efter en god natts sömn. Satte i mej lite frukost och drog sen.
Körde E6 nästan ner till Helsingborg och svängde in på en länsväg där mot Billeholm. Skulle lossa på Isover, ni vet isolering. Truckföraren var ovanligt hjälpsam o trevlig så det gick smidigt.
For sedan en bil norrut ut på E4, en 3km kanske. Svängde in på 21an mot Kristianstad. Skulle lasta emballage på Volvos karossfabrik i Olofström, Blekinge. For förbi där när jag for till Ryd förra veckan så jag visste på ett ungefär vart jag skulle. Där gick det också ovanligt bra och snabbt. Åkte sen ner till E22an och åt på ett ställe som hette Tradarn, passande.. Pannbiff och stekt potatis. Väldigt gott var det.

GPSen ville att jag skulle köra till Trelleborg över Malmö men jag ville ta vägen förbi Ystad för jag har aldrig varit där. Den vägen var 1,5mil kortare men 8min långsammare. Stor skillnad..

När jag kom till Ystad så hade dom skyltat att lastbilar skulle ta E65 men jag ville köra 9an. Sveriges sydligaste väg. Det var inte mycke lastbilar på den vägen.. Men oj så vackert det var. Tog lite bilder ni kan njuta av nedan.
Smygehuk. Sverige sydligaste udde


Kom efter en bra stund till Trelleborg där jag skulle lämna trailern. Jag kom precis då en båt hade kommit in så det var trångt.. Efter det så for jag till åkeriet. Där fick jag höra att jag skulle få byta bil. Till en likadan men en megadragare. Dom är bara 2axlad och lägre så man kan ta större trailers. Så imorrn ska jag ta en trailer som kommer med båten och lossa den i Halmstad. Sen dra mot Floby där jag ska spendera midsommar och lasta där på lördag. Till FRANKRIKE!!


Jag ska lasta till Lyon, Frankrike. Ligger i södra delarna, i höjd med Geneve. Så det är ju en bit.

Mitt nya uppdrag är att dra åt FA Express. Då kör man mest på Lyon,London,Birmingham,Barcelona,Umeå och ibland Tyskland o Italien. Inte illa...

MEN, nu kommer det allra sämsta. Kommer att dela bil, att man är 2 som kör och han jag ska dela med är från Rumänien och kan inge svenska eller engelska.. Bara tyska och det kan jag inte.. Kommer att bli intressant men långtråkigt. Och han är rökare. Men jag ska be åkeriet säga åt han att han får inte röka i bilen. Han bor i Malmö och ska vara med en vecka och jag bor i bilen. Han blir "gäst". Så.. inge röka. HATAR ciggrök i lastbilar. Sätter sig i allt.

Så ikväll har jag tömt min bil på mina grejer och "flyttat" in i nya, efter jag städat den noga.

Efter det blev det en dusch på Statoil och nu så ska jag lägga mej.
Falkenberg-Billesholm, Isolering
Billesholm-Oskarström-Trelleborg, Emballage
Trelleborg-Malmö, bobtailing
43mil

Godnatt




Inga kommentarer: