söndag 8 juni 2008

En lugn dag



Imorse så klev jag upp 0700. Det var sagt att vi skulle iväg så tidigt som möjligt men det dröjde till 8 innan Vivianne kom. Jag koppla ena Italientrailern och hon andre, sen tog jag rygg på henne. Första stoppet var Abbekås Åkeri i samma industriområde som åkeriet. Det var bara jag som skulle lossa där. När vi hade parkerat för att se vilken port vi skulle ta så kom killen i magasinet ut och var lite pist för att vi hade snott på nylagd asfalt.. Oops.. Men hur skulle man kunna veta det, inte utmärkt nå. Iaf så fick jag backa emot och givetvis så var det vi skulle ha av innanför 9pall. Men egentligen var det inge konstigt för det var fryspallar. Dom måste man ha längst fram i trailern när man bara har ett kylaggregat. I trailrarna vi hade på NordNorge hade vi 2. Så längst fram frys, sen en skiljevägg och sen blir det kylt. Eller man kan ha styckegods där också. Håller en 2-4grader plus. Men det var killen i magasinet som lossa så jag titta bara på. Vivianne hade koll på fraktsedlarna.


Efter vi var klar där så blev det Statoil, Vivianne hade sina söner med och dom var hungrig. Sen bar det av till Eslöv, 4mil bort. Där lossa vi på Coldsped International. Ett ställe jag har varit på förr, när jag körde åt Exsped förra gången. Där körde jag av halva trailern och lasta upp med gods till Västerås. Jag var klar före Vivianne så jag drog tillbaks till åkeriet. Där skulle en kollega ta över trailern och lossa Västerås och Norrköping och lasta nånstans sen till Tyskland.


När jag hade droppat trailern så tömde jag gammbilen jag kört i helgen på mina grejer och gjorde ordning min nya för att dra. Koppla ihop med trailern jag hämta på lördagskvällen i Trelleborg och drog iväg till Statoil och duscha. Sen bar det norrut. Gjorde ett stopp ovanför Landskrona på ett truckstop som har BurgerKing.. Gott!


På motorvägen satte jag farthållarn på 82 för jag hade inge bråttom. Blev omkörd i ett av andra lastbilar! När det blev 2+1 så la jag mej på 90 också, för att inte reta upp dom. Fast efter ett kort tag på 2+1 blev det kö.
Var lite kul när det släppte, då blev det konvoj.. En jävla massa lastbilar. Svängde av E4 en bit ovanför Skillingaryd in på en länsväg som tog mej upp till Nässjö där jag står nu. Utanför Banverket där jag ska lossa 0700 imorrn. Skulle ta ut en sak från kylskåpet då jag upptäckte att ett juicepaket hade läckt ut för nån hade inte stängt igen riktigt.. Undra vem...? Då blev det att diska, med vattenflaska och hushållspapper.


Godnatt

Inga kommentarer: