måndag 30 juni 2008

Nu kan man kommentera lätttare, så ni vet!


Idag vaknade jag på en rastplats i Borås. Satte mej med telefonen och försökte få tag på företaget jag skulle till. Adressen på fraktsedeln var till ett väldigt trångt ställe så jag ville vara säker innan jag körde dit. Fick till slut på en truckförare som berätta att dom hade verkstan på ett industriområde en bit bort. Där fanns det plats!

Fick lossa i regnet, mindre kul men det går ju det å. Nog för att jag är söt, men jag är inte gjord av socker..

Efter det så åkte jag ner till Göteborg, 6mil, och ställde trailern på DSV. Efter det så fick jag åka till Stenas terminal i Göteborg och hämta en trailer som skulle till Trollhättan. Efter lite felkörningar pga vägarbete så kom jag iväg dit. Sist jag var till Trollhättan så ville GPSen ha mej upp för E6 till Uddevalla för det var snabbare, men den gången tog jag E45 för den är närmare. Så nu tänkte jag ta E6 men då sa GPSen tvärtom.. Men jag tog E6.

Lossade på ett lagerhotell och på Saabs karosserifabrik. Efter det var det så var det att tomma ner till Göteborg och till DSV som sist. Men efter vägen vart det en 45minuters på en vägkrog där det blev köttbullar.

Sen i Göteborg så fick jag order om att köra till Skandiahamnen och hämta en trailer på P6. Det var krångligt. Först så skulle man in till ID-kontrollen en bit innan och skriva ner uppgifter och lämna körkortet. Sen åkte man bort till Port 6 och körde in. Koppla trailern och körde ut till porten och gick in i en kur och drog passerkortet. Sen körde man fram till en bom och drog kortet. Körde fram ekipaget i under ett tak, sen så videofilmades trailern. sen fick man köra ut. Sen bar det iväg till Mellerud. Då ville GPSen att jag skulle ta E6 och sen E45. Konstig apparat..

Efter vägen så vart det ett matstopp. Tacopaj.. Så nu står jag i Mellerud utanför Samhall där jag ska lossa imorrn bitti. Sen vet jag inge om morrondagen.


Godnatt i Mellerud

Borås-Göteborg 65km, Halv trailer bildelar.
Göteborg-Trollhättan 70km, bildelar
Trollhättan-Göteborg 70km, tomma

Göteborg-Mellerud 257km, ????

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare Tomas!
Läste om din Europa debut och det är aldrig roligt att åka två chaufförer,då ska man ha känt varann sen barnsben om det ska funka. Hoppas du slipper ta med någon i hytten i fortsättningen.
Annars var ju resan händelserik men även mycket otursdrabbad.
För min del skulle jag aldrig lita på GPS:en har hört många historier om hur den vill att man ska åt ett annat håll än det håll man egentligen ska åt. Tacka vet jag gamla hederliga kartor.
Ha det gött o kör lugnt Mvh Rolle.